torsdag 15. oktober 2009

Kjøkkenhage på orkesterplass

Til og med kjøkkenhagen er nå på plass. Jeg har aldri sett en kjøkkenhage med finere beliggenhet, om jeg skal si det selv. Da tenker jeg på at det er så åpent og nært sjøen samtidig som det er en lun krok der den er plassert mellom den japanske åsen og hytta. Plattingen til høyre på bildet under. Det ble en litt for stor "gårdsplass". Jeg liker ikke for store utflytende arealer som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til. Før-bildet:Ideen om kjøkkenhage dukket opp. Bygger'n var ikke vond og be, og mens vi var på handletur på Bauhaus gjorde han dette.
Mor spanderte på meg betongkrukke formet som en bønne på Bauhaus. Riktig lekker og den passer perfekt ved dette hjørnet. Det gikk med en hel sekk leca og noen kilo med blomsterløk. Aprikostreet mitt havnet også her. Det viste seg at det tiltenkte stedet for aprikostreet var alt for vått. Leirejord og manglende drenering. Det er vel høyrisiko å plassere et ømtålig tre i potte, men siden jeg ellers har et ordinært liv, er det greit med litt spenning i hagen!

Bygger'n murte opp et kar for urter like ved spiseplassen og grillplassen. Nå ligger alt til rette for å selv kunne hente "det grønne alibi" til grillmiddagen!

Ingen kommentarer: