fredag 21. august 2009

Vest er best

Det var lettest å ta fatt på vestsida av hytta. Planen er å ha to - tre meter med grus og kullerstein ut fra hytteveggen. Noen små bed for å mjuke opp. Nabohytta ligger bare 10 meter unna så her er det ingen grunn til å breie seg ut. Vi har bedre plass på de andre sidene.Gravemaskinmannen la ut duk og en haug naturgrus som var lett og få utover.

Seinere en gang skal vi lage et lite utekjøkken i bakkant der den lave muren stikker ut på bildet under.Det viste seg at mannen og minsten hadde interesse og evner for stein. Jeg har lenge vært steingal og har samlet kullerstein i ett år allerede. På grunn av forskjellige byggefaser har jeg flytta steinsamlinga tre ganger. Det blir mange tonnemeter med forflytting. Nå var det godt å få sterke hjelpende hender. Mine to hjelpere hentet større stein på "supermarkedet" (les steinrøysa oppi bakken). Disse kom raskt på plass.Vateret var flittig i bruk uten at vi følte oss så bundet av det. Da kvelden kom var mye gjort. De to runde søppelbøttene i sink fant jeg i skogen. Gravemaskinmannen satte de på plass. I den ene skal jeg ha honningrose og i den andre en gul klematis. Etterhvert skal de klatre seg over på takutspringet og støttestolpen til venstre i bildet under.
De første staudene fikk plass i "båt-bedet". Bedet ble mindre enn planlagt så det ble et jolle-bed. Se under.