fredag 5. desember 2008

Byggeren er endelig hjemme

Han er sliten etter en lang økt i Sverige. Nå blir han hjemme en hel uke, før den siste byggesjauen før jul. Hytta er så og si ferdig. Jeg er kjempeglad for det, men først og fremst glad for å ha han hjemme igjen. Ungene jubler over litt tiltak på aktivitetsfronten.
Jeg var aldri ensom. Men det føltes av og til slik, og en kveld tok jeg ensomhetstesten i VG. Jeg scoret null, og fikk bekrefta at å være sliten er noe helt annet enn å være ensom. Det å ikke orke å ta kontakt med venner er ikke det samme som å være venneløs. Og det å være for sliten til å prate er ikke det samme som å ikke ha noen å prate med.
Og så kom mor og hjalp meg en uke. Shina opp huset og fylte fryseren med bakverk. Lagde julepynt med ungene og bakte pepperkaker. Det gjorde underverker.

Så nå er den lange, harde høsten over for min del. Nå surfer jeg inn til jul.

1 kommentar:

Gry sa...

Utrolig idyllisk!