mandag 2. juni 2014

Det gror godt på taket

Vi var på hytta i helga. Heldigvis gror det bra på taket. 
Men det var bare på forsiden. På baktaket var det begredelig. Det har blitt alt for mye mose. Den hadde tørket og trillet av taket slik at det flere steder var bare flekker. Jeg hadde ikke noe lyst til å ta bilde og gjorde det ikke. I steden kjøpte jeg 8 sekker med naturgjødsel på nærmeste ICA og reparerte skadene. Teori 1:For sur jord. Jeg brukte opprinnelig ugjødsler torv på baksiden. Et feilgrep. Først blåste den lette torva av. Så ble det alt for mye mose. 
Teori 2: fugler har hakket vekk den tørre mosen. Det er snadder (borrer) for dem under mosen. 
Jeg skal drøfte dette med noen eksperter jeg kjenner. Så kanskje det blir et eller annet tiltak som skal iverksettes i sommer? Fortsettelse følger...

Ingen kommentarer: