søndag 25. januar 2009

Det første jeg skal plante..

Gleder meg borti natta til vi kommer så langt at noe kan plantes i min hyttehage. Jeg skal ikke gjøre ommat alle feila fra byhagen. Før noe som helst skal i jorda, skal grunnstrukturen og jordsmonnet være i orden. Siden alt bare er et anleggsområde uten noen vekster å ta vare på, er det bare å ta fatt.

Det første jeg skal plante er en honningrose. Passer godt til en hytte.

Det jeg opprinnelig falt for på tomta, gamle trær overgroddd av eføy, er borte forlengst. Allerede før vi overtok tomta, var alt fjernet av hjelpsomme hyttenaboer. Et hardt slag for meg som er så glad i gamle trær. Jeg hadde aldri orket å gjøre det selv. Men jeg innser at det meste hadde røket likevel med trang tomt og rørtraseer på kryss og tvers. Nåe er det ingenting å ta hensyn til og jeg kan gjøre alt etter eget hode. Nesten etter eget hode da, hytteforeningen har nok sitt de vil ha sagt og Byggeren må være sånn noenlund enig.

1 kommentar:

Red Hobbitt sa...

Det er spennende å kunne plante i "nypløyd mark". Vi har også store planer med hyttehagen, men ikke nok detaljert plan. Det blir ofte sånn at restene hjemmefra blir tatt med på hytta.
Lag en fin søndag! -Hanne-