fredag 9. oktober 2009

Steinrøysa

Ja, nå er jeg inne i en aktiv bloggeperiode. Det skyldes noe så banalt som en forkjølelse som stopper all annen aktivitet. Jeg fortsetter derfor med å presentere bilder fra sommerens og høstens hytteprosjekter. Detaljer som bar overkropp avslører at bildene ikke stammer fra oktober. Her vil jeg vise fram steinrøysa foran hytta. I bakgrunnen på bildet har også vårt eksterne og midlertidige vedlager kommet med. Ikke akkurat en pryd for øyet!Vi har en høydeforskjell på hyttetomta på ett par meter. Dette har jeg prøvd å fremheve så godt jeg har kunnet da jeg synes det er kjempekjedelig med flat tomt. Gravemaskinmennesker har en tendens til å prøve å få alt til å se flatt ut, men vår Mathias har forstått at her var vi ute etter det motsatte. Det er 1,2 meter i høydeforskjell mellom lemmen over grøfta (i bakgrunnen på det øverste bildet) og på nivået rett utenfor hytta som ligger til høyre utenfor det samme bildet. På bildet ser høydeforskjellene litt mindre ut synes jeg.Bilde 2. Her står jeg nederst og tar bilde oppover (jeg har snudd meg i forhold til det føste bildet). I bakgrunnen ser du den "japanske åsen". I øvre høyre bildekant skimtes den åpne grøften som skiller vårt mer private område fra fellesområdet. Jeg kaller grøften "Floden". Min sønn er derfor forundret over at det ikke er større vannføring. Hele familien har vært på mose og einerjakt. Resultatet skimtes mellom steinene i "Steinrøysa".Hele området er organisert som borettslag. Vi eier derfor egentlig ingenting annet enn rettigheten til å bruke hytta. Grøften er anlagt av hytteforeningen langs de eksisterende stiene som går foran hytta vår. Det er derfor naturlig å avgrense vårt uteområde mot denne.

Ingen kommentarer: