fredag 17. oktober 2008

Rapport fra hyttebygginga

Det er fremdeles ikke noe som minner om hage i Sverige. Hva gjør det når naturen er slik som dette?



Hytta er snart vintertett. Mannen min har jobbet iherdig siden slutten av august. Her har hatt hjelp med reisverk og tak. Ellers har han gjort alt selv. Jeg er mer enn imponert! Ikke verst for en lærer! Jeg var klar over hans evner da vi startet på prosjektet, men vi hadde også en plan B med innleie av mer hjelp.
Jeg kan dessverre ikke skryte av tilsvarende innsats. Men jeg holder fortet her hjemme og sammen med sparebanken finansierer jeg gildet. Dessuten er jeg arkitekt og kvalitetsansvarig for bygget. Så jeg bidrar selv om jeg ikke snekrer 12 timer for dag.
Det blir akkurat som vi har drømt om! Vi er kvalmende selvtilfreds. Her er utsikten fra spisekroken.
Så får vi tåle en høst med glemt bryllupsdag, sure sokker og støv i krokene...

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Slik en herlig plass å ha hytte på og med den utsikten. Ja, jeg skjønner at man kan glemme hva som helst med slik utsikt.
Det er godt å ha slike handyman, jeg har også en som liker hammer og spiker. Vi må passe godt på dem for det kommer jo oss til gode også.

Britt Åse sa...

Så vidunderlig! Jeg har aldri bygget hytte, men prosessen da vi bygget hus! Åååh! Det var herlig med all den forventningen :-)